Opis / Nota wydawcy / Synopsis:
"Perfumy", Hoffmann Beata

Zapach jest elementem doświadczenia prawie wszystkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest również procesem socjalizacji zapachowej. Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem, że zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Wiele jest też przykładów ukazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest zapach. Można śmiało powiedzieć, że woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek.Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz więks…

Zobacz więcej…

Recenzje:
"Perfumy", Hoffmann Beata

Dodał: Impuls :: 2013-05-14 12:09:26

W literaturze naukowej z zakresu nauk społecznych zadziwiająco mało uwagi poświęca się problematyce zapachu, jego funkcjom w codziennym i nie tylko codziennym życiu. Jeśli porównać to z ogromną liczbą prac poświęconych kontekstom społecznym twórczości plastycznej i muzycznej, roli kulturowej utworów powstających w tych dziedzinach w ciągu wielu wieków, praktycznemu zastosowaniu technik audiowizualnych, to widać ogromne i nieuzasadnione zaniedbanie w zakresie analiz społecznego znaczenia węchu, roli doświadczeń zmysłowych, funkcji, jakie pełnił zapach w życiu jednostek, grup społecznych i dużych zbiorowości ludzkich.

Podejmując w swej pracy problematykę perfum jako zapachu pozytywnie odbieranego i cenionego przez ludzi, Autorka otwiera nie tyle nową, ile mało uczęszczaną, mocno zaniedbaną ścieżkę badań socjologicznych.

Z recenzji prof. dra hab. Mirosława J. Szymańskiego




Książka Beaty Hoffmann stanowi szeroko zakrojone studium na temat perfum. Rozważania Autorki wykraczają daleko poza zwyczajowe ujmowanie pachnideł w kontekście środka kosmetycznego. Pokazuje ona liczne konteksty społeczne, kulturowe, historyczne czy antropologiczne, w jakich można mówić z jednej strony o substancjach zapachowych, a z drugiej – o roli zmysłu powonienia, który towarzyszył ludzkości od zarania dziejów, a w dzisiejszych czasach zdaje się nabierać coraz większego znaczenia.

Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys

http://impulsoficyna.com.pl/nowosci/perfumy,1462.html

Książka informacje
"Perfumy", Hoffmann Beata

Tytuł:

Perfumy

Podtytuł:Uwarunkowania kulturowo-społeczne

Autor: Beata Hoffmann : Autor tekstu

Wydawca:Impuls - Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria,
Rodzaj:
[max: 3]
psychologia, pedagogika
Edukacja

Oprawa:miękka
Rok wydania:2013
Data wydania:2013-05-14
Cena detaliczna:
(orientacyjna)
36,00
ISBN /ISSN:978-83-7850-292-0
Zobacz więcej…

Spis treści:
"Perfumy", Hoffmann Beata

Wstęp  


Część I
Zapach


1. Zapach – próba definicji  
2. Zmysł węchu i percepcja wrażeń węchowych  
Zmysły     
Zmysł wzroku  
Zmysł słuchu     
Zmysł równowagi     
Odczuwanie skórne    
Zmysł smaku  
Zmysł powonienia  
3. Zapach a fizjologiczne i psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka     …

Zobacz więcej…
Dodaj słowo kluczowe

Słowa kluczowe:
"Perfumy", Hoffmann Beata

Brak dodatkowych słów kluczowych.

Dodaj komentarz

Komentarze:
"Perfumy", Hoffmann Beata

Pozycja niekomentowana

Oceny

Średnia ocena łączna
4,63 [8]
Perfumy - ocena graficzna
Oceń książkę
Perfumy Uwarunkowania kulturowo-społeczne
Ogólna ocena książki

Treść

Tłumaczenie

Okładka

Wykonanie
Oceń jeden lub kilka elementów książki.

Narzędzia

Wpisał:

  • Data wpisu:
    2013-05-14 12:09:08
Użytkownik: niezalogowany
i-ksiazka.pl | Kontakt i-ksiazka.pl | Regulamin i-ksiazka.pl
Wszystko dla książki © Aria Design 2002⁄2005