Opis / Nota wydawcy / Synopsis:
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

Wstęp     Część 1Norma artykulacyjna spółgłosek polskich w świetle literatury1. Norma językowa, kodyfikacja i kryteria poprawności językowej   2. Błąd językowy, błąd fonetyczny a zaburzenie artykulacji   3. Normatywna charakterystyka artykulacji spółgłosek najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną 3.1. Normatywna charakterystyka artykulacyjno-akustyczna [š, ž, č, …]3.1.1. Spiranty [š, ž]  3.1.2. Afrykaty [č, …]&#…

Zobacz więcej…

Recenzje:
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

Dodał: Impuls :: 2017-02-03 14:58:27

Monografia stanowi drugą część opracowania tej autorki pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym (Impuls, Kraków 2015) i jego znakomite uzupełnienie. […] z jednej strony jest kompendium wiedzy teoretycznej (studentom specjalności pedagogicznej z logopedią może ułatwić przyswojenie wiedzy z rozbudowanych podręczników lub też nawet je zastąpić), z drugiej – pokazuje praktyczne zastosowanie tej wiedzy, szczególnie zaś dostarcza narzędzi do badań diagnostycznych. […] Dużym osiągnięciem Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej są właśnie wyniki badań (dotyczących nie tylko zaburzeń artykulacji) przeprowadzonych na ogromnej próbie. Będą one wskazówką dla władz oświatowych i nauczycieli. Wyznaczą też drogę do skutecznej pracy absolwentom – pedagogom i logopedom. Bardzo pożyteczne jest ujmowanie problematyki na tle badań dawniejszych oraz równolegle prowadzonych, współczesnych. Czytelnik otrzymuje zatem pełny obraz sytuacji, zarówno w odniesieniu do teorii, jak i praktyki diagnostycznej i terapeutycznej. […] rozprawa jest oryginalna, interesująca poznawczo, poprawna merytorycznie i metodologicznie, a także w zamierzonym zakresie wyczerpująca.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Kowalskiej

Książka informacje
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

Tytuł:

Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną


Autor: Ewa Jeżewska-Krasnodębska : Autor tekstu

Wydawca:Impuls - Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa:miękka
Rok wydania:2017
Data wydania:2017-02-01
Cena detaliczna:
(orientacyjna)
39,80
ISBN /ISSN:978-83-8095-154-9
Zobacz więcej…

Spis treści:
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

Treść książki jest kontynuacją pierwszej pt. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym, wydanej w Oficynie Wydawniczej "Impuls". W obydwu publikacjach są opisane przyczyny, patomechanizmy, objawy i rodzaje zaburzeń artykulacji oraz sposoby ich ­diagnozy.
Niniejsza książka składa się z pięciu części.
poleca ImpulsPierwsza zawiera omówienie normy artykulacyjnej spółgłosek polskich najczęściej zaburzonych u dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Normę wymawianiową Autorka przedstawiła w celu ustalenia podstaw te…

Zobacz więcej…
Dodaj słowo kluczowe

Słowa kluczowe:
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

księgarnia internetowa, wydawnictwo naukowe, pedag

Dodaj komentarz

Komentarze:
"Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną", Jeżewska-Krasnodębska Ewa

Pozycja niekomentowana

Oceny

Brak ocen
Oceń książkę
Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną
Ogólna ocena książki

Treść

Tłumaczenie

Okładka

Wykonanie
Oceń jeden lub kilka elementów książki.

Narzędzia

Wpisał:

  • Data wpisu:
    2017-02-03 14:58:10
Użytkownik: niezalogowany
i-ksiazka.pl | Kontakt i-ksiazka.pl | Regulamin i-ksiazka.pl
Wszystko dla książki © Aria Design 2002⁄2005