Opis / Nota wydawcy / Synopsis:
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystali i korzystają w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.

Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela.
Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym.
Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)

[…] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany […] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.

Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki – ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.
Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną.
Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.
W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.

Niezbędną częścią książki będzie publikacja cyfrowa ebook w formacie PDF i epub (lub płyta DVD) dostępna w sprzedaży jako „Kart pracy” poprzez stronę internetową wydawnictwa: http://www.impulsoficyna.com.pl od grudnia 2017 roku.

Książka informacje
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

Tytuł:

Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju


Autorzy: Anna Franczyk : Autor tekstu
Katarzyna Krajewska : Autor tekstu

Wydawca:Impuls - Oficyna Wydawnicza Impuls
Oprawa:miękka
Rok wydania:2017
Data wydania:2017-10-20
Cena detaliczna:
(orientacyjna)
43,00
ISBN /ISSN:978-83-8095-375-8
Zobacz więcej…

Spis treści:
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

Wstęp     

Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowy 
Etap I – poziom zmysłowy    
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowym 


Obszar diagnostyczny: poziom poznawczy   
Etap II – poziom poznawczy    
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczym    


Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczy    
Etap III – pozio…

Zobacz więcej…

Recenzje:
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

Dodał: Impuls :: 2017-11-09 09:38:50

Autorki odwołują się do swojej wcześniejszej publikacji Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju (wydanie 10 poprawione: Impuls, Kraków 2017), który opiera się na uznaniu faktu, że dzieci wymagają indywidualnego traktowania, ponieważ różnią się między sobą potrzebami i możliwościami. Właśnie różnice indywidualne stały się podstawowym założeniem nowej książki przygotowanej przez Annę Franczyk i Katarzynę Krajewską. […] Można w niej znaleźć wskazówki i propozycje zabaw i ćwiczeń, które pozwolą dorosłemu na zbudowanie jak najpełniejszego obrazu diagnostycznego dziecka. Autorki zachęcają do diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka przede wszystkim poprzez zabawę. Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy możliwość zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania, jak również dostrzeżenia jego pozytywnych stron. […]
Polecam publikację rodzicom, nauczycielom, pedagogom i terapeutom chcącym rozwijać swój warsztat diagnostyczny oraz tym, którzy poszukują inspiracji do efektywnej, interesującej pracy terapeutycznej z małym dzieckiem.
Z recenzji dr hab. Beaty Jachimczak, prof. UAM

Dodaj słowo kluczowe

Słowa kluczowe:
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

księgarnia internetowa, wydawnictwo naukowe, pedag

Dodaj komentarz

Komentarze:
"Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju", Franczyk Anna

Pozycja niekomentowana

Oceny

Średnia ocena łączna
5,00 [5]
Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju - ocena graficzna
Oceń książkę
Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Ogólna ocena książki

Treść

Tłumaczenie

Okładka

Wykonanie
Oceń jeden lub kilka elementów książki.

Narzędzia

Wpisał:

  • Data wpisu:
    2017-11-09 09:38:24
Użytkownik: niezalogowany
i-ksiazka.pl | Kontakt i-ksiazka.pl | Regulamin i-ksiazka.pl
Wszystko dla książki © Aria Design 2002⁄2005